Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inBourque, Mary Lyn
TitelSpecification and Validation of Reading Skill and Hierarchies.
Quelle(1979), (67 Seiten)Verfügbarkeit 
BeigabenTabellen
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Monographie
SchlagwörterTagungsbericht; Classification; Criterion Referenced Tests; Elementary Education; Organization; Phonics; Reading Research; Reading Skills; Reading Tests; Research Methodology; Structural Analysis
AbstractA study was conducted to compare two methodologies for establishing hierarchical relationships--the Dayton and Macready model and the White and Clark procedure--using criterion referenced test data. Several phonics and structural analysis skills were selected from a reading skills battery. The opinions of reading "experts" were solicited in order to establish the hypothesized hierarchy. Both methodologies were then applied to validate the connections. The hypothesized hierarchies were then compared to those produced using empirical data based on the administration of four criterion referenced test levels to approximately 14,000 elementary school children. Specification of the hierarchies based on empirical data via either probabilistic model produced more stable results than those hypothesized by the content specialists. (Author)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: