Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enMaslin, Bonnie; und weitere
TitelPara-Professionals: Role Identity and Conflict.
Quelle(1978), (18 Seiten)Verfügbarkeit 
BeigabenTabellen
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Monographie
SchlagwörterTagungsbericht; Educational Responsibility; Elementary Secondary Education; Interpersonal Relationship; Paraprofessional School Personnel; Professional Personnel; Remedial Programs; Remedial Reading; Role Perception; Staff Development; Standards; Task Performance; Teacher Attitudes; Teacher Responsibility
AbstractThe views of teachers and paraprofessionals regarding the role of paraprofessionals within an individualized remedial reading program in a New York inner-city school district were examined. Two rank order scales (Part l and 2) were utilized to determine the existence of these differences. Rank order correlations indicated that agreement of teachers and paraprofessionals about the "Qualities and/or Attributes" (Part l) a paraprofessional should possess proved significant. Disagreement on the "Functions and Responsibilities" (Part 2) were noted. Through use of chi square analysis, the particular items contributing significantly to these differences were isolated, including sharing responsibility for classroom management and planning classroom activities. (Author)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: