Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enPeabody, Ann; Gelso, Charles
InstitutionMaryland Univ., College Park. Counseling Center.
TitelCounselors' Theoretical Orientations at the Counseling Center. Research Report #2-77.
Quelle(1977), (29 Seiten)Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Monographie
SchlagwörterCounselor Characteristics; Counselors; Guidance Personnel; Higher Education; Individual Characteristics; Orientation; Personnel Evaluation; Research Projects; Student Personnel Workers; Surveys; Theories
AbstractAnalyses of the University of Maryland Counseling Center staff's theoretical orientation were performed, taken both as a whole and individually, and noting the differences among full-time senior staff, part-time staff, and interns. The Therapist Orientation Questionnaire (TOQ) reveals a staff trend toward a "relationship therapy" where the counselor is active, directive, and planful, focusing more on clients' interpersonal behavior than intrapsychic events. Despite a belief in treatment formulation based on psychopathology, their actual orientation tends toward the non-psychoanalytic. Such trends are more applicable to the part-time and associate staff and interns. In contrast, the senior staff appear more psychoanalytically oriented, less active-directive, and less optimistic about the "nature of man." (Author/LJS)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: