Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inSmith, Stephen M.
InstitutionApplied Urbanetics, Inc., Washington, DC.
TitelAn Assessment of Emergency School Aid Act (ESAA) Program Operations. Volume I: The Targeting of ESAA Grants and Grant Funds, and Volume II: The Focus of ESAA Projects.
Quelle(1978), (260 Seiten)Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Monographie
SchlagwörterCompensatory Education; Educational Finance; Elementary Secondary Education; Equal Education; Federal Aid; Federal Programs; Minority Groups; Program Development; Program Effectiveness; Program Evaluation; School Desegregation
AbstractAs part of a larger study, volume I of this report describes the results of analyses of the extent to which Emergency School Aid Act (ESAA) program grants and grant funds have been focused on school districts with desegregation-related needs. Also described is the extent to which the Act, regulations, and program processes influence the focusing of grants and funds. Volume II of this report presents findings concerning the influence of program operations on the focus of ESAA projects and activities, and findings concerning the relationship of projects to the desegregation-related needs of grant recipients. Data provided in this volume were derived from case studies in 22 school districts across the nation. Summaries of this data rea presented in a separate appendix. (Author/EB)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: