Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enEvertson, Carolyn M.; Anderson, Linda M.
InstitutionTexas Univ., Austin. Research and Development Center for Teacher Education.
TitelInterim Progress Report: The Classroom Organization Study. Correlates of Effective Teaching.
[Report No.: R&D-6002
Quelle(1978), (117 Seiten)Verfügbarkeit 
BeigabenTabellen
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Monographie
SchlagwörterClass Organization; Classroom Observation Techniques; Classroom Techniques; Elementary Education; Elementary School Teachers; Evaluation Criteria; Interviews; Questionnaires; Teacher Behavior; Teacher Effectiveness; Teacher Evaluation; Teaching Methods
AbstractThe study described here was designed to answer questions about effective instruction in low socioeconomic status (SES) elementary schools by focusing on classroom organization and management, especially what specific steps are important at the beginning of the year. This progress report details the history of the study, describes data collection activities, and proposes future collaborative activities to follow. Interviews, questionnaires, classroom observation, and student engagement ratings are used to gather and analyze data. Appendices provide examples of: (1) a proposal for the research to be conducted: (2) the handout given to participating teachers to describe the study; (3) outlines and follow-up questions; (4) the manual for student engagement ratings; and (5) guidelines for using component ratings. The purpose was to discover what strategies work best and what mistakes can prevent a smoothly running classroom from developing. (DS)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: