Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Sonst. PersonenSuydam, Marilyn N. (Mitarb.)
InstitutionCalculator Information Center, Columbus, OH.
TitelReference Bulletins from the Calculator Information Center.
Quelle(1979), (90 Seiten)Verfügbarkeit 
BeigabenTabellen
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Monographie
SchlagwörterBibliografie; Annotated Bibliographies; Calculators; Computation; Elementary Secondary Education; Instruction; Literature Reviews; Mathematics Education; Postsecondary Education; Research Reviews (Publications)
AbstractThese 18 bulletins list references on the uses of calculators pertinent to education. They were published at intervals to provide teachers and other interested persons with sources of information about calculator activities and research findings. The bulletins focus on several categories of references: (1) articles on instruction with hand-held calculators; (2) books on calculator applications; (3) research on hand-held calculators; (4) references on calculators at the post-secondary level; (5) references on desk calculators; (6) articles on the pros and cons of using hand-held calculators; and (7) articles on selecting a calculator. Most of the bulletins contain annotations; several include an introductory synthesis. (Author)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: