Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inAtkin, Julia A.
TitelCognitive Functioning: A Model for Learning and Problem Solving.
Quelle(1978), (31 Seiten)Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Monographie
SchlagwörterCognitive Ability; Cognitive Processes; Educational Research; Higher Education; Learning; Learning Processes; Models; Problem Solving; Science Education
AbstractThis paper outlines a model of learning and problem solving based on ideas derived from information processing models of memory and Ausubel's theory of meaningful learning. The model explicitly deals with the cognitive processes that are required for learning, and defines the conditions necessary for learning as the existence of relevant background knowledge in cognitive structure, and the capacity to integrate new knowledge with existing relevant knowledge in cognitive structure. This capacity is discussed in terms of various cognitive processes identified both by models of human memory and theories of human problem solving. To test the model, a research study was designed and carried out on 96 college students. The results of the study supported the model and are presented in the paper. (Author/GA)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: