Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inMaxwell, Liz
TitelAchieving Multilingual Education in a Multicultural School: A Teacher Corps Model.
Quelle(1979), (10 Seiten)Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Monographie
SchlagwörterBilingual Education; Community Involvement; Elementary Education; Inservice Teacher Education; Minority Groups; Multicultural Education; Parent Participation; Program Development; Special Programs; Vietnamese People; Virginia (Arlington)
AbstractPresented in this document is an overview of a Teacher Corps project undertaken by the Arlington, Virginia Public Schools and Trinity College, Washington, D.C., to develop a training complex in bilingual/multicultural education at Francis Scott Key Elementary School. The project is described as being an attempt to meet the needs of teachers, students, and a community with a large part of the population severely limited in English. Aspects of the project outlined include parent involvement, the training of bilingual interns, inservice instruction for Key teachers, language classes in Spanish, Korean and Vietnamese for students, and specific activities which paved the way for changes in the school. (EB)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: