Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enStahl, Robert J.; und weitere
TitelHumanistic and Behavioristic Teachers on the Precollege Level: A Second Report on the Non-Existent Differences Between Them.
Quelle(1978), (17 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
BeigabenTabellen
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterTagungsbericht; Comparative Analysis; Course Content; Course Objectives; Differences; Psychology; Secondary Education; Social Science Research; Tables (Data); Teacher Background; Teachers; Teaching Methods
AbstractThis paper reports on a study which compared the background and teaching methodology of high school psychology teachers who label their courses either "humanistic" or "behavioristic." A sample of 154 humanistic and 119 behavioristic psychology teachers in Illinois provided data about variables including extent and kinds of professional and academic training they had received; make-up of the high school psychology classes they currently taught; objectives, content, and teaching methodologies of their classes; and types of audiovisual materials they preferred. Of a total of 114 variables examined, the teachers differed on only 14 variables. These data are very similar to results of previous studies in other states. Conclusions are that secondary school psychology teachers have articulated no clear framework for distinguishing between humanistic and behavioristic principles or methods. Another conclusion might be that teachers seek labels for their courses that are most comfortable for themselves or that they believe their schools' administration would most accept. (Author/AV)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: