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Es handelt sich zum Einen um Übersetzungen ins Deutsche, die dem FIS Bildung-Schlagwortbestand entnommen wurden. Zum Anderen wurden zusammengesetzte englische Schlagworte in Terme zerlegt, die in der Regel nur einen inhaltlichen Aspekt repräsentieren. Ergänzend wurden Synonyme und vereinzelt zusätzliche Pluralformen hinzugefügt. Diese Anreicherung geht auf die Nutzung intellektueller Vorarbeiten zurück.
Presented at the Montgomery County (PA) Intermediate Unit Conference on Learning Disabilities in the Secondary Schools, 1975, the paper presents a review of the literature on reading problems of learning disabled secondary students. Aspects covered include identification issues in learning disabilities, models of the reading process and of learning disabilities, assessment in reading, reading characteristics of the learning disabled adolescent, and instructional strategies in reading for the learning disabled. A selected series of studies is presented, showing that most learning disabled children possess reading difficulties, the exact nature of which is not yet clear. Among the conclusions presented are that assessment techniques in reading usually lack validity, reliability, and true diagnostic value; and that reading programing is more developed on the elementary level than on the secondary level. (DLS)
Anmerkungen
Indiana University, Center for Innovation in Teaching the Handicapped, School of Education, Bloomington, Indiana 47401 ($1.00)
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Gillespie, Patricia H.; Sitko, Merrill C.: Reading Problems of the Secondary Learning Disabled Student. LD Series #3. 1975.
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