Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inRandall, Phillip
TitelA Course of Study on Aging for High School Students.
Quelle(1975), (24 Seiten)Verfügbarkeit 
BeigabenTabellen
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Monographie
SchlagwörterLeitfaden; Age; Attitude Change; Demography; Gerontology; High School Students; Human Development; Instructional Materials; Older Adults; Secondary Education; Stereotypes; Teaching Guides
AbstractThis course syllabus for high school students is divided into two parts. Part I focuses on an introduction to gerontology, and Part II on demographic aspects of aging. Course objectives include the following: (1) to develop student comprehension of the demographic data of aging; (2) to develop knowledge of the basic psychology of aging; (3) to develop understanding of the basic social and physical aspects of aging; (4) to develop knowledge of the economics of aging; and (5) to develop student initiative through individual projects related to gerontology. Content objectives focus upon an examination of current theories and concepts about aging, an understanding of the older person, a modification of attitudes and correction of misconceptions about stereotypes of aging, and an understanding of total life span development. (Author/KA)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: