Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inHilliard, Asa G., III
TitelAnatomy and Dynamics of Oppression.
Quelle(1978), (26 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
BeigabenTabellen
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterBlack History; Colonialism; Educational Discrimination; Educational Quality; Human Relations; Quality of Life; Racial Discrimination; Racism
AbstractEducation has traditionally been a tool of colonialists, who used it to destroy peoples' cultural histories and to create new cultural myths (such as race) designed to divide, demean, and debilitate the colonized group. Many concepts passed on through the educational system and through language have contributed to a form of cultural mental illness in which the objective realities of history and biology are distorted by the colonists' biases. Human relations educators must select strategies based on the theory of oppression to direct their work towards causes, not symptoms. In order to provide quality education, they should not feel bound to ethnically prejudicial testing, but should concentrate on: (1) teaching the truth (not the myth); (2) stressing historical continuity; (3) fostering self-determination and self-knowledge; and (4) instilling the spirit of liberation, which is the knowledge and capacity to choose and create. (Author/WI)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: