Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inHarber, Jean R.
TitelLinguistically Unbiased Reading Assessments: Let's Make It a Reality.
Quelle(1978), (12 Seiten)Verfügbarkeit 
BeigabenTabellen
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Monographie
SchlagwörterTagungsbericht; Black Dialects; Elementary Education; Interference (Language); Learning Problems; Minority Group Children; Nonstandard Dialects; Reading Diagnosis; Reading Difficulty; Special Education
AbstractThe number of minority children who are placed in special education programs is disproportionate to the number of minority children in school. One factor causing this situation is that dialect interference causes lower reading scores among minority children. Since few standardized tests instruct the teacher to ignore errors attributable to differences between the child's dialect and standard English, children who speak in dialect regularly get lower scores than would be the case if such errors were ignored. In discounting the effect of dialect interference, teachers should pay particular attention to the areas of word recognition (errors attributable to a nonstandard dialect should be ignored), latency (a child may recognize words slowly because a translation process is occurring), and comprehension (what really matters is whether or not the child understands the text). Some typical black dialect variations from standard English are omissions ("hep" for "help"), substitutions ("pin" for "pen"), syntax (omission of prepositions), and word order changes ("why she won't come?" for "why won't she come?"). (TJ)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: