Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enHyman, Herbert H.; und weitere
TitelThe Enduring Effects of Education.
Quelle(1975), (309 Seiten)Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Monographie
SchlagwörterAdult Learning; Educational Assessment; Educational Research; Educational Status Comparison; Elementary Secondary Education; Higher Education; Information Seeking; Knowledge Level; Mass Media; School Role
AbstractThe results of the first long-term, wide-scale secondary analysis of survey data concerning the enduring effects of schooling are presented in this work. The findings are detailed in four chapters covering the enduring effects of schooling on knowledge; the influence of other variables; the role of continuing learning, specifically through mass media exposure and personal information seeking; and the relative effectiveness of secondary and higher education. The conclusion discusses the need for further studies of enduring effects through secondary and semisecondary analysis. Appendixes contain basic tables, tables containing detailed findings on knowledge, surveys and questions used, and tables on the effects of education when other variables are controlled. (FL)
AnmerkungenUniversity of Chicago Press, 5801 Ellis Ave., Chicago, Illinois 60637 ($5.95 paper)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: