Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enLevin, Joel R.; Pressley, Michael
InstitutionWisconsin Univ., Madison. Research and Development Center for Individualized Schooling.
TitelImproving Children's Prose Comprehension: Selected Strategies That Seem to Succeed. Theoretical Paper No. 72.
Quelle(1978), (51 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterAdvance Organizers; Comprehension; Educational Media; Elementary Education; Intellectual Development; Learning; Learning Activities; Reading Comprehension; Reading Instruction; Reading Research; Recall (Psychology); Retention (Psychology); Study Skills; Verbal Learning
AbstractProse-learning strategies are classified in this paper as prose-dependent (those that authors can use to optimize communication) or processor-dependent (those that learners can use to optimize reception) and are cross-classified as stage-setting (those that prepare the learner for upcoming prose information) or storage-retrieval oriented (those that can be brought into play during passage presentation). In the main section of the paper, selected strategies that seem to hold promise for improving children's prose learning are described, and supporting research examples are presented, for the following categories: prose-dependent, stage-setting strategies; processor-dependent, stage-setting strategies; prose-dependent, storage/retrieval strategies; and processor-dependent, storage/retrieval strategies. It is concluded that, in order to be effective, prose-learning strategies require clever delivery on the part of an instructor (including the matching of strategies to materials and students) and conscientious application on the part of the student. (GW)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: