Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Sonst. PersonenSpencer, Lynn (Hrsg.)
InstitutionHigh/Scope Educational Research Foundation, Ypsilanti, MI.
TitelA Process Evaluation of Project Developmental Continuity. Interim Report II, Part A: Program Case Studies. Volume 2.
Quelle(1975), (395 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterAncillary Services; Bilingual Education; Case Studies; Compensatory Education; Data Collection; Demonstration Programs; Early Childhood Education; Educational Research; Formative Evaluation; Handicapped Children; Inservice Education; Objectives; Parent Participation; Preschool Education; Primary Education; Program Administration; Program Development; Program Evaluation; State Programs
AbstractThese 7 case studies are part of a series of documents on the evaluation of Project Developmental Continuity (PDC), a Head Start demonstration program aimed at providing educational and developmental continuity between children's Head Start and primary school experiences. Each case study reviews the planning year at a PDC demonstration site in one of the following states: Michigan, New Jersey, New York, Texas, Utah, Washington, and West Virginia. Included are details of the planning year activities, focusing on administration, pupil education, preservice and inservice training, developmental support services, parent involvement, and services for handicapped children and bilingual/bicultural children. An analysis of the planning process at the site is offered. The opinions and attitudes of program personnel are reported. Brief descriptions of the Head Start and elementary school programs involved at the site and the relationship between them are included. (SE)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: