Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enLewis, Michael; Gallas, Howard
InstitutionEducational Testing Service, Princeton, NJ.
TitelCognitive Performance in the 12-Week-Old Infant: The Effects of Birth Order, Birth Spacing, Sex, and Social Class.
[Report No.: ETS-RB-76-23
Quelle(1976), (30 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterBirth Order; Cognitive Development; Cognitive Measurement; Infant Behavior; Infants; Intelligence Tests; Interaction Process Analysis; Perception Tests; Predictor Variables; Research; Responses; Sex Differences; Socioeconomic Status; Standardized Tests; Task Performance
AbstractThis study examines the effects of sex, socioeconomic status, birth order and birth spacing on the cognitive performance of 12-week-old infants. A brief review of research on neonatal cognitive ability is followed by a description of the study itself. The subjects, 189 three-month-old Caucasian infants (61 first borns, 58 second borns, and 49 third borns) were given a battery of perceptual-cognitive tasks. These tasks included the Corman-Escalona Scales of Object Permanence, the Mental Development Index (MDI) of the Bayley Scales, and an attention task measuring habituation and dishabituation. An analysis of data failed to show any sex or social class differences, although the MDI was affected by birth order, with the first borns showing superior performance. In general, the three measures of perceptual-cognitive ability were unrelated. These data are used to question the notion of a developmentally constant, unchanging, unitary construct of intelligence ('g' factor) in infancy, and therefore the usefulness of a test of infant intelligence. (Author/CM)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: