Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enJohnson, Harold A.; und weitere
InstitutionMemphis City School System, TN.
TitelA Model Prevocational Program for Hearing Impaired Students in a Public Day Class Setting at the Secondary Level.
Quelle(1977), (232 Seiten)Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Monographie
SchlagwörterCurriculum Development; Day Schools; Deafness; Demonstration Programs; Hearing Impairments; Prevocational Education; Program Development; Public Schools; Research; Secondary Education; Special Education; Teaching Methods; Tennessee (Memphis)
AbstractThe report presents the results of a study conducted by the Memphis City Schools/Hearing Impaired Program (MCS/HIP) to determine the characteristics and needs of graduates, to investigate, describe and evaluate existing prevocational material, to visit sites currently serving hearing impaired students in an exemplary manner on the secondary level in prevocational education and learn from their successes, to investigate existing vocational sites in Memphis, and to use all the information gained to develop a prevocational course of studies for those hearing impaired students in the MCS/HIP on the secondary level. The resulting course of studies presented is meant to be a springboard to develop more sophisticated techniques and tools to serve hearing impaired students in the area of prevocational education. (Author/PHR)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: