Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enWilcox, Wayne C.; Schneider, Edward W.
InstitutionBrigham Young Univ., Provo, UT. Inst. for Computer Uses in Education.
TitelStudent Opinions of the TICCIT System.
Quelle(1976), (37 Seiten)Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Monographie
SchlagwörterComputer Assisted Instruction; Course Evaluation; Display Systems; English Education; Higher Education; Interviews; Mathematics Education; Questionnaires; Student Attitudes; Surveys; Teaching Methods; Undergraduate Study
AbstractTwenty male and female students with online experience using TICCIT in their freshman English and mathematics courses agreed to individual interviews concerning their opinions of TICCIT as a system of instruction. During each interview a questionnaire was administered, after which 17 questions were asked by the interviewer. Results from the interviews and questionnaires indicated that over 50 percent of the students felt that computer assisted instruction was more effective for retention of learning material and thorough understanding and integration of subject matter, and found it more interesting than discussion. Ninety percent of the subjects indicated that they liked the freedom provided by the learner control capabilities of TICCIT. Appendices include the student interview schedule and questionnaire forms. (CMV)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: