Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enSmith, Gudmund J. W.; Danielsson, Anna
TitelDepressive Tendencies in Childhood and Adolescence as Defined by Process-Oriented Experiments.
Quelle(1977), (23 Seiten)Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Monographie
SchlagwörterAdolescents; Anxiety; Children; Clinical Diagnosis; Depression (Psychology); Emotional Adjustment; Foreign Countries; Psychological Testing; Psychopathology; Research Projects; Visual Perception; Sweden
AbstractAn attempt to operationally define depressive retardation in 72 inpatients aged 4-16 used two percept-genetic tests. In a serial visual afterimage (AI) test retardation was defined as a successive reduction of AI size, and in a serial tachistoscopic presentation using the meta-contrast technique (MCT) it was seen as stereotyped repetitions of incorrect reports. These test signs correlated with each other and with clinical symptoms of depression. MCT stereotypy was associated in early school-age with signs suggesting a previous narcissistic injury. AI retardation was also evident in a normal group, particularly at age levels characterized by subjective expansion and anxiety. Depressive retardation, considered as an anxiety-curbing measure, can be observed down to the age of seven. (Author)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: