Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inGreenberg, Gilda M.
TitelEnlarging the Career Aspirations of Women Students by Alleviating Math and Science Anxiety.
Quelle(1978), (13 Seiten)Verfügbarkeit 
Dokumenttypgedruckt; Monographie
SchlagwörterAnxiety; Attitude Change; Career Opportunities; Career Planning; Educational Planning; Females; Goal Orientation; Higher Education; Mathematics; Peer Teaching; Program Evaluation; Sciences; Self Esteem; Speeches; Womens Education; Workshops
AbstractThe merits of a six-week workshop for women offered at Western Michigan University and aimed at exploring new perspectives in careers and at increasing self-confidence in mathematical skills considered appropriate for careers in science and technology are examined. Twenty students enrolled in the workshop. The content of each of the six sessions is outlined and the evaluation method is described. Results of the evaluation showed that: eight of the 20 women reported significant changes in educational and future planning; the remaining 12 students were encouraged to re-examine plans; and the use of "peer-to-peer" teaching-tutoring proved to be very important. The appendices contain an outline of the workshop program and a workshop reaction sheet. (SPG)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: