Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inToomey, John F.
TitelA Controlled Experiment in the Education of the Severely Subnormal.
Quelle(1978), (21 Seiten)Verfügbarkeit 
BeigabenTabellen
Dokumenttypgedruckt; Monographie
SchlagwörterTagungsbericht; Adolescents; Children; Cognitive Development; Educational Programs; Exceptional Child Research; Intervention; Language Acquisition; Mental Retardation; Moderate Mental Retardation; Program Effectiveness; Social Development; Young Children
AbstractThe study examined the effects of educational treatment on 62 children (5 to 16-years-old) in a care unit for ambulant, trainable, low-moderate, and severely mentally handicapped children. Educational programing was provided in four areas: gross motor, motor perceptual, language, and social training. Results showed that the experimental children made significantly greater progress in two of the three areas of development (mental age and social age) than did their controls over the program's 2 years. In the third area, language, gains in favor of the experimental groups in expressive language did not reach significance level, and, unexpectedly, the controls showed greater actual, though again non-significant gains in receptive language. (SBH)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: