Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
InstitutionGeorge Washington Univ., Washington, DC. Inst. for Educational Leadership.; National Public Radio, Washington, DC.
TitelCollege Today, Part I. Options in Education Transcript: Program No. 119.
Quelle(1978), (26 Seiten)Verfügbarkeit 
Dokumenttypgedruckt; Monographie
SchlagwörterCollege Freshmen; College Graduates; College Role; Core Curriculum; Degree Requirements; Educational Benefits; Educational Radio; Higher Education; Liberal Arts; Outcomes of Education; Politics; Presidents; Theories
AbstractThe value of attending college is discussed in this the first of four transcripts of radio programs on college today. This transcript includes dialogue on the following subjects: a college graduate's job as a bartender; the economics of a college education; students' descriptions of required courses; educational theories of a college president; the political atmosphere of college campuses; curriculum changes at Amherst; the core curriculum; a defense of liberal arts tradition; the universality of the human experience in education; the purpose and value of a college education; and a freshman's perspective of college. (SPG)
AnmerkungenNational Public Radio, Options in Education, 2025 M Street, N.W., Washington, D.C. 20036
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: