Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inHawkins-Shepard, Charlotte
TitelDevelopments in Cognitive Theory Research with the Deaf and Implications for Teachers.
Quelle(1977), (33 Seiten)Verfügbarkeit 
Dokumenttypgedruckt; Monographie
SchlagwörterChildren; Cognitive Development; Deafness; Developmental Stages; Elementary Secondary Education; Hearing Impairments; Literature Reviews; Research; Special Education; Theories
AbstractPresented is a brief review of major writings on cognition in the field of deaf education, in which the main cognitive-developmental theories are identifed. Within this framework is discussed deaf children's mental development in terms of apparent characteristics and empirical evidences of cognitive behaviors compared with those of children with normal hearing. Implications for teachers of the deaf are also discussed. Surveyed are imagery and memory studies and research on cognition in deaf learners pertaining to Piagetian stages, on categorization and verbalization, on written language, and on concept formation. Favored by the author is the cultural training position, which holds that any intellectual content can be taught early if adapted to the child's cognitive level. (DLS)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: