Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inPosner, Michael I.
InstitutionPittsburgh Univ., PA. Learning Research and Development Center.
TitelApplying Theories and Theorizing about Applications.
Quelle(1976), (28 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
BeigabenTabellen
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterTagungsbericht; Beginning Reading; Educational Practices; Primary Education; Reading Instruction; Reading Research; Research Problems; State of the Art Reviews; Theories
AbstractThe 11 papers that were read at the Pittsburgh conference on the theory and practice of beginning reading are examined in this document. The papers and the state of the art are reviewed under five topical divisions, including developmental and processing stages, the nature of codes, cognitive control in reading, individual differences, and program design. The emphasis in each section is to show how research influences practical application; specifically, research can act either as a lens, to focus the problem clearly, or as a blinder, to keep the true problem from being solved. (RL)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: