Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inAllen, Russell H.
InstitutionWisconsin State Dept. of Public Instruction, Madison. Div. for Management and Planning Services.
TitelA Comparison of the Reading and Language Skills Performances of Boys and Girls. Bulletin No. 9341.
Quelle(1977), (13 Seiten)Verfügbarkeit 
Dokumenttypgedruckt; Monographie
SchlagwörterChange Strategies; Comparative Analysis; Elementary Secondary Education; Females; Grade 12; Grade 4; Grade 8; Language Skills; Reading Achievement; Reading Improvement; Reading Research; Reading Skills; Sex Differences; Skill Development
AbstractData collected in 1976 and 1977 point to significant differences in reading and related language skills achievements between male and female students in Wisconsin in the fourth, eighth, and twelfth grades. There are four theoretical explanations of this "achievement gap": interest in subject matter, sex role expectations, the earlier maturation of girls, and school environment. Suggested remedies to the problem include selecting reading materials that have high interest for boys, using male teachers or tutors, segregating by sex in the early years of elementary education, increased parental participation, and making teachers aware of the significant influence their attitudes can have on boys' reading skills development. (RL)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: