Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enKerr, Michael E.; Holloway, William H.
TitelImproving the Use of Computer-Based Information Resources within the Engineering Classroom.
Quelle(1977), (24 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterCourse Content; Course Evaluation; Curriculum Development; Databases; Engineering Education; Higher Education; Information Retrieval; Instructional Innovation; Online Systems; Relevance (Information Retrieval); Search Strategies; Student Attitudes
AbstractAn instructional development project at the University of Kansas focused upon two major objectives: (1) to develop teaching strategies to introduce engineering students and faculty to literature searching on computerized data bases, and (2) to help students develop effective on-line search strategies. A faculty workshop and an undergraduate engineering course designed to teach students methods of retrieving relevant literature were used for reaching the objectives. Attitude questionnaires and performance evaluations indicated that student attitudes toward on-line computer search methods, as well as quantity of relevant literature found, improved with the instruction and subsequent use of on-line search methods. (CMV)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: