Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enMcCroskey, James C.; McVetta, Rod W.
TitelClassroom Seating Arrangements: Instructional Communication Theory Versus Student Preferences.
Quelle(1978), (15 Seiten)Verfügbarkeit 
BeigabenTabellen
Dokumenttypgedruckt; Monographie
SchlagwörterTagungsbericht; Anxiety; Class Activities; Classroom Communication; Classroom Design; College Students; Communication Research; Interaction; Interaction Process Analysis; Interpersonal Relationship; Participation; Student Attitudes; Student Participation; Student Teacher Relationship
AbstractA study surveyed 972 college students for their preferences in classroom arrangement (tradition straight-row, horseshoe, and modular) and their seating preferences within each style. Results indicated that students' arrangement preferences are influenced by both attractiveness of the course and the individual student's communication apprehension level. The conclusion developed from the data is that manipulation of either the type or the amount of communication in a classroom may be more difficult than previously believed, since such manipulation could hinder learning by engendering negative affective behavior in students. (Tables of findings are included.) (Author/RL)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: