Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inGagne, Robert M.
TitelContent as Related to Requirements of Instructional Design.
Quelle(1978), (11 Seiten)Verfügbarkeit 
Dokumenttypgedruckt; Monographie
SchlagwörterCognitive Processes; Content Analysis; Course Content; Evaluation Methods; Instructional Design; Learning Processes; Learning Theories; Verbal Communication
AbstractContent analysis of connected instructional discourse depends on the fundamental distinction between the content to be learned ("intrinsic") and the content intended only to support the learning processes ("mathemagenic"). Depending on the expected outcome of learning and the learner's entering competencies, the nature and amount of intrinsic and mathemagenic content vary. These two extrinsic factors influence content, its mode of presentation, and its sequence. Therefore, it can be concluded that instructional functions served by content are determined in critical ways by factors external to the content itself, and that content analysis can be appropriately accomplished only when these two factors are first identified. (MAI)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: