Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enWoods, Alice; Andre, Thomas
TitelLevel of Adjunct Question, Type of Feedback and Learning Concepts from Prose.
Quelle(1978), (16 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterCognitive Style; College Instruction; College Students; Concept Teaching; Feedback; Higher Education; Learning Processes; Prose
AbstractThe effects of level of adjunct question (factual, application) and type of feedback (no feedback, correct answer feedback, self-correction feedback) on learning concepts from prose were examined in a study of 135 volunteer undergraduates at Iowa State University. Adjunct application questions produce better performance on subsequent new application items. This result supported the conclusion that practicing application while studying facilitates later use of the concept. Feedback influenced performance on the question asked during instruction, but not on new factual or application questions. These results suggested that college students need training in using feedback to learn concepts. (Author)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: