Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Sonst. PersonenHobbs, Walter C. (Hrsg.)
TitelGovernment Regulation of Higher Education.
Quelle(1978), (129 Seiten)Verfügbarkeit 
Dokumenttypgedruckt; Monographie
SchlagwörterAcademic Freedom; Affirmative Action; Educational Administration; Federal Regulation; Government Role; Government School Relationship; Higher Education; Legal Problems; Legal Responsibility; Presidents; Professional Associations; Theories
AbstractOnly lately has government regulation developed with great force among colleges and universities. A collection of essays examines that development from the perspectives of the legal scholar, the university president, the university lawyer, the government lawyer, the university's affirmative action officer, the professional association's government watchdog, and the academic scholar-statesman. A brief introduction to the theory of government regulation is given, followed by sections addressing institutional administration and regulation, and the academic occupation and regulation. The concluding chapter calls both government and academe to a recognition of the proper responsibilities of each. (MSE)
AnmerkungenBallinger Publishing Company, 17 Dunster Street, Harvard Square, Cambridge, Massachusetts 02138 ($15.00)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: