Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inSowers, Ganelda H.
TitelObservations of a Primary School Principal after Four Years of Experience with Mainstreaming.
Quelle(1978), (11 Seiten)Verfügbarkeit 
Dokumenttypgedruckt; Monographie
SchlagwörterAffective Behavior; Educational Needs; Handicapped Students; Inservice Teacher Education; Mainstreaming; Primary Education; Program Descriptions; Program Improvement; Resource Teachers; Special Education Teachers; Team Teaching; North Carolina
AbstractMainstreaming the handicapped child requires much more than mere placement in a regular classroom. Careful thought and preparation must be devoted to the affective, as well as cognitive, aspects of classroom experience. This paper describes the mainstreaming program at the North Rowan Primary School in Rowan County, North Carolina. Through team teaching, use of a special resource team, formation of "family" groups of handicapped and "normal" students, and extensive inservice training, the staff has acquired many skills and techniques to strengthen the teaching of basic skills, to assist children in assuming responsibility, and to develop realistic attitudes toward self and others. Mainstreaming and the program devised to implement it have been of benefit to all pupils. (Author)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: