Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enLevin, Joel R.; Ghatala, Elizabeth S.
InstitutionWisconsin Univ., Madison. Research and Development Center for Cognitive Learning.
TitelMore About Rehearsal Strategy Effects in Children's Discrimination Learning. Technical Report No. 370.
Quelle(1976), (38 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterCognitive Processes; Discrimination Learning; Grade 5; Grade 6; Intermediate Grades; Pattern Recognition; Patterned Responses; Shift Studies; Transfer of Training; Verbal Ability; Verbal Learning; Word Frequency
AbstractWhen 112 fifth- and sixth-graders were observed for their use of one of two possible rehearsal strategies in verbal discrimination learning tasks, the strategy in which the children generated a functional explanation of the word showed a positive influence on simple frequency discriminations. Data analyses also indicate that under this strategy both the children's ability to discriminate frequency and their ability to discriminate their previous rehearsal activity are positively correlated with discrimination learning performance. As a result of these findings, a number of theoretical implications may be seen. (RL)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: