Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inSchwartz, Stuart E.
InstitutionFlorida Univ., Gainesville. Coll. of Education.
TitelCharacteristics of Handicapped Students.
Quelle(1977), (24 Seiten)Verfügbarkeit 
Dokumenttypgedruckt; Monographie
SchlagwörterLeitfaden; Attitude Change; Career Development; Educational Strategies; Groups; Handicapped Students; Labeling (of Persons); Mainstreaming; Mental Retardation; Normalization (Handicapped); Physical Disabilities; Program Development; Secondary Education; Student Characteristics; Vocational Education; Florida
AbstractOne of five booklets designed to help vocational education teachers and administrators relate more effectively to handicapped students in their classrooms, this booklet discusses the labeling dilemma to stress that the information presented is very general; general traits are outlined to characterize a group. In addition, the distinction between a person with a handicap and a person with a disability is discussed. Characteristics are described of the following groups: mentally retarded students, students with specific learning disabilities, emotionally handicapped students, hearing impaired students, visually impaired students, and orthopedically handicapped students. A self-test is included for pre- and posttest evaluation. (TA)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: