Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enKearsley, G.P.; Hunka, S.
InstitutionAlberta Univ., Edmonton. Div. of Educational Research Services.
TitelCopyright and CAI.
[Report No.: DERS-01-105; [Report No.: RIR-76-8
Quelle(1976), (19 Seiten)Verfügbarkeit 
BeigabenTabellen
Dokumenttypgedruckt; Monographie
SchlagwörterComputer Assisted Instruction; Copyrights; Guides; Laws; Legal Problems
AbstractThe application of copyright laws to Computer Assisted Instruction (CAI) is not a simple matter of extending traditional literary practices because of the legal complications introduced by the use of computers to store and reproduce materials. In addition, CAI courseware poses some new problems for the definitions of educational usage. Some precedent CAI copyright arrangements exist; e.g., the formation of one's own private company to market courseware. The University of Illinois has established a policy for ownership, copyright, and royalties in its recent commercial marketing of the PLATO system. In weighing the potential negative and positive aspects of copyright law on CAI development, it seems that the benefits and drawbacks that copyright law brings must ultimately be accepted as consequences of widespread CAI usage. (VT)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: