Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enTyler, Joanna; Hardy, Robert C.
TitelA Test of the Distinctive Features and Schemata Hypothesis: Implications to the Teaching of Concepts to Young Children.
Quelle(1978), (13 Seiten)Verfügbarkeit 
BeigabenTabellen
Dokumenttypgedruckt; Monographie
SchlagwörterTagungsbericht; Cognitive Processes; Concept Formation; Discrimination Learning; Preschool Children; Preschool Education; Research; Theories; Visual Perception; Visual Stimuli
AbstractThis study of the effects of practice on children's perceptual judgments investigates the validity of the distinctive features hypothesis and the schemata hypothesis by comparing performance on discrimination tasks using familiar stimuli (letters of the alphabet) with a variety of transformations held constant over four massed practice conditions. Subjects (15 males and 15 females 3.10 to 4.11 years old) were presented with a visual form discrimination task which required them to match Roman letters when a variety of transformations were held constant. Subjects were given massed practice across four blocks of eight stimuli each. Results of a repeated measures analysis of variance showed support for the distinctive features hypothesis. This result was expected, since familiar stimuli used with transformations which are held constant tend to produce no improvement along a practice dimension. (Author/SB)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: