Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enCalhoun, Annie Belle; und weitere
InstitutionCooperative Assessment of Experiential Learning Project, Princeton, NJ.
TitelAn Individualized Competence-Based Assessment Model. CAEL Institutional Report. Metropolitan State University.
Quelle(1976), (65 Seiten)Verfügbarkeit 
Dokumenttypgedruckt; Monographie
SchlagwörterAdults; College Students; Competency Based Education; Credentials; Degree Requirements; Educational Objectives; Educational Policy; Evaluation Criteria; Evaluation Methods; Evaluators; Experiential Learning; Higher Education; Individualized Programs; Informal Assessment; Knowledge Level; Performance Contracts; Postsecondary Education; Program Evaluation; Special Degree Programs; Student College Relationship; Student Evaluation; Student Records; Work Experience
AbstractMetropolitan State University, Minneapolis-St. Paul, Minnesota, is a competence-based, baccalaureate-degree-granting institution created in 1971 to serve adults. The Operational Models Project was designed to improve the university's program for assessing experiential learning. Specific purposes of the project were: (1) to describe a program for assessing experiential learning, (2) to review to process of identifying learning outcomes from work experience, (3) to review the criterion standards used by the University in its assessment process, and (4) to study, evaluate and improve the Metropolitan University program. Samples of student degree plans, learning assessment agreements, and narrative transcripts of student achievement are appended. (Author/MV)
AnmerkungenCooperative Assessment of Experiential Learning, American City Building, Suite 403, Columbia, Maryland 21044 ($3.50)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: