Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enWhimbey, Arthur; Barberena, Celia J.
InstitutionBowling Green State Univ., OH.
TitelA Cognitive-Skills Approach to the Disciplines: Intelligence Beyond Arthur Jensen. CUE Project, Technical Paper Series No. 2.
Quelle(1977), (27 Seiten)Verfügbarkeit 
BeigabenTabellen
Dokumenttypgedruckt; Monographie
SchlagwörterAcademic Aptitude; Cognitive Ability; Cognitive Development; Cognitive Processes; Educational Strategies; Instructional Improvement; Instructional Innovation; Learning Processes; Logical Thinking; Performance Factors; Problem Solving; Skill Development
AbstractThis report discusses the cognitive-skills approach to teaching. This approach makes explicit the mental activities engaged in by successful thinkers as they solve problems and master ideas, and it attempts to teach these "high aptitude" thinking activities to "low-aptitude" students. The report begins by illustrating and contrasting high- and low-aptitude thinking. Subsequently, it describes applications of the cognitive-skills approach to three experimental disciplinary courses in Spanish, physics, and philosophy. (JD)
AnmerkungenCUE Project Publications, Bowling Green State University, Bowling Green, Ohio 43403 ($3.50)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: