Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
TitelCurriculum Design in Engineering Education--Progress Report on the Work of the UNESCO International Working Group.
Quelle(1976), (36 Seiten)Verfügbarkeit 
Dokumenttypgedruckt; Monographie
SchlagwörterConference Reports; Curriculum Design; Curriculum Development; Developing Nations; Educational Assessment; Engineering Education; Higher Education; International Education; Science Education; Technical Education
AbstractRapid and radical changes taking place in the scientific, technological, educational, and societal context are affecting the education and training of engineers. To ensure that engineers keep pace with change, reappraisal and revision of the curricula is considered necessary. Unesco established and sponsored the International Working Group on Engineering Curriculum Design with the aim of initiating and facilitating investigation and communication into the curriculum design process. This paper identifies factors which influence the curriculum design process in engineering education. A methodology of engineering curriculum design is discussed and its main stages are described. Some conclusions and recommendations for further investigation in engineering curriculum design are also made. (Author/MA)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: