Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inStewart, Peter J.
TitelA Descriptive Study of the Implementation of Five Component Elements of Randomly Selected Title VII Bilingual/Bicultural Programs.
Quelle(1976), (461 Seiten)Verfügbarkeit 
Dokumenttypgedruckt; Monographie
SchlagwörterHochschulschrift; Bilingual Education; Bilingual Students; Bilingualism; Doctoral Dissertations; Spanish Speaking
AbstractFor this dissertation, 15 randomly selected Title VII bilingual/bicultural education programs were selected. The target population was the Spanish speaking student. In this study, the following program components were considered: (1) the students, (2) the teachers, (3) the parents, (4) the community-at-large, and (5) the curriculum. It was concluded that, though all Title VII programs purport to be implementing the five component elements of bilingual/bicultural education, there is evident variation in the importance given to each of the elements by the programs studied. A chart indicating the comparative degree of implementation of the five components in the 15 programs is included. (Author/AM)
AnmerkungenUniversity Microfilms, Dissertation Copies, P.O. Box 1764, Ann Arbor, Michigan 48106 (Order No. 76-29,012)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: