Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inBrown, Ann L.
InstitutionIllinois Univ., Urbana. Center for the Study of Reading.; Bolt, Beranek and Newman, Inc., Cambridge, MA.
TitelKnowing When, Where, and How to Remember: A Problem of Metacognition. Technical Report No. 47.
Quelle(1977), (152 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterCognitive Processes; Cultural Influences; Elementary Secondary Education; Learning Processes; Literature Reviews; Memory; Problem Solving; Psychological Studies; Reading Research
AbstractThis report focuses on the development of general problem-solving skills which are subsumed under the general heading of metacognition: in particular, the skills of predicting, checking, monitoring, reality testing, and coordinating and controlling deliberate attempts to learn or solve problems. The report is organized in five sections: an introduction, a discussion of the term metacognition, a relatively long review of the literature (focusing particularly on results from the author's laboratory), a discussion of the types of questions being addressed in current research programs devoted to metamnemonic development, and a discussion of the cultural relativity of many of the traditional memory skills. (AA)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: