Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inEven, Mary Jane
TitelA New Instructional Design Development Process for Instructors of Adults.
Quelle(1977), (19 Seiten)Verfügbarkeit 
Dokumenttypgedruckt; Monographie
SchlagwörterLeitfaden; Adult Education; Adult Students; Course Evaluation; Course Organization; Curriculum Development; Educational Objectives; Instructional Design; Learning Activities; Models; Student Teacher Relationship; Teacher Effectiveness
AbstractIn this paper, a model for the instructional design development process is presented, providing the instructor of adults with a set of specific questions in five process steps to be answered in sequence prior to entering the classroom. Each of the five steps, in outline form, includes brief explanatory paragraphs and, in some instances, reference citations. The steps, which vary from two to four pages in length are (1) organizing course related information, processes, and procedures, (2) developing processes for needs assessment and objective formulation, (3) developing the learning experiences and making the instruction plan, (4) analyzing the instructional plan and planning for contingencies in carrying out the learning experience, and (5) planning to conduct evaluation during and after the learning experience. (EM)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: