Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enShores, Jay H.; Chiappetta, Eugene L.
TitelTwo Delphi Based Approaches to the Establishment of Valid Competencies for Teachers: Ranking and Factor Analysis.
Quelle(1977), (15 Seiten)Verfügbarkeit 
Dokumenttypgedruckt; Monographie
SchlagwörterBehavioral Objectives; Classification; College Faculty; Factor Analysis; Science Teachers; Secondary Education; Secondary School Teachers; Teacher Attitudes; Teacher Effectiveness; Teacher Qualifications; Teaching Skills
AbstractTo explore the relationships between factor analytic data reduction procedures and the Delphi iterative procedure for achieving consensus, a random sample of members of the National Association for Research in Science Teaching developed descriptions of teacher competencies for secondary science teachers. Following a sorting of the statements by content, the subjects assigned taxonomic levels to the content, according to Bloom's Taxonomy. This data was subjected to both factor analytic and ranking procedures to isolate a reduced set of descriptors. The two techniques produced highly similar descriptors which differed in regard to number, specificity, and relative importance of similar constructs. The resulting lists of teaching skills are appended. (Author/MV)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: