Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inSinnott, Loraine T.
InstitutionEducational Testing Service, Princeton, NJ.
TitelGenerative Computer-Assisted Instruction and Artificial Intelligence. Report No. 5.
Quelle(1976), (31 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterBibliografie; Artificial Intelligence; Computer Assisted Instruction; Educational Technology; Models; Programing Languages; State of the Art Reviews
AbstractThis paper reviews the state-of-the-art in generative computer-assisted instruction and artificial intelligence. It divides relevant research into three areas of instructional modeling: models of the subject matter; models of the learner's state of knowledge; and models of teaching strategies. Within these areas, work sponsored by Advanced Research Projects Agency (ARPA) plays a prominent role in theoretical advances. ARPA sponsored research has concentrated both on the development of instructional systems teaching subjects like programming and problem solving, and on research basic to the improvement of adaptive instructional systems in general. The review concludes that as a CAI system becomes more responsive to natural language input, the number of extraneous skills a student must develop in order to interact with the program decreases. Also, providing an author with the opportunity to interact with the computer in natural language lessens the time required to create CAI materials, as well as the constraints imposed on those materials by working in a programming language. (Author)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: