Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inTeich, Nathaniel
TitelRelations with Teachers outside College Writing Programs: Coordination with Teachers in Other Disciplines and in Public Schools.
Quelle(1977), (5 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterCollege Faculty; College School Cooperation; English Departments; English Instruction; Higher Education; Information Networks; Inservice Teacher Education; Institutional Cooperation; Interdisciplinary Approach; Statewide Planning; Two Year Colleges; Writing Skills; Oregon
AbstractWriting teachers at the University of Oregon have established working relations in three different ways with teachers outside their department. First, they have set up sections of a required composition course to be taught in conjunction with courses in other disciplines; workshops to develop skills in handling students' writing are conducted for the faculty members who teach the related courses in other disciplines. Second, they have established a network for coordinating activities and sharing information among two-year and four-year colleges throughout Oregon. Finally, they have formed a committee that includes college and secondary composition teachers, for the purpose of developing a statewide network to facilitate the continuing professional education of writing teachers. (GW)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: