Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inCheong, George S. C.
TitelRelations Among Symmetry, Asymmetry, Perceptual Comprehension of Numerals by Kindergarten and First Grade Children.
Quelle(1977), (13 Seiten)Verfügbarkeit 
Dokumenttypgedruckt; Monographie
SchlagwörterAge Differences; Dimensional Preference; Elementary School Students; Number Concepts; Perceptual Development; Research; Sex Differences; Socioeconomic Influences; Symmetry; Visual Discrimination; Visual Perception; Visual Stimuli
AbstractThe main purpose of this study was to investigate whether children's perceptual comprehension of symmetrical numerical displays was greater than their comprehension of asymmetrical numerical displays. Effects of sex, age and socioeconomic status were looked at. Seventy-three kindergarten and first grade children participated in the study. Materials used consisted of from one to five pegs placed symmetrically or asymmetrically in a holder, and cards with punched out holes located in the same position as the pegs. Five sets of cards, three symmetrical and two asymmetrical sets, with three cards representing each number in a set, were presented to the children. Results indicated no differences in scores for symmetrical versus asymmetrical displays. Implications of findings are discussed. (BD)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: