Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enBrown, Ann L.; DeLoache, Judy S.
InstitutionIllinois Univ., Urbana. Center for the Study of Reading.; Bolt, Beranek and Newman, Inc., Cambridge, MA.
TitelSkills, Plans, and Self-Regulation. Technical Report No. 48.
Quelle(1977), (66 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterChild Development; Cognitive Processes; Developmental Psychology; Learning Processes; Literature Reviews; Memory; Problem Solving; Psychological Studies
AbstractThe first section of this report reviews traditional memory studies, which have provided much of our information concerning memory development. Major strengths and weaknesses of memory-development studies are illustrated by comparison with recent research into children's problem-solving skills. The report concentrates on one area of general concern to both the problem-solving and memory-development literatures, that of self-regulation and control, which may be the area of the most fundamental difference between the experienced and the naive learner. A final section considers alternative methods and problems in studying developmental change in this area. (AA)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: