Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inHambelton, Ben
TitelA Conceptual Framework for Instructional Improvement; K through University.
Quelle(1975), (7 Seiten)Verfügbarkeit 
Dokumenttypgedruckt; Monographie
SchlagwörterCollege Faculty; College Instruction; Communication (Thought Transfer); Higher Education; Instructional Design; Instructional Improvement; Models; Program Development
AbstractThis paper presents a model for integrating the various approaches to instructional improvement that may prove useful in organizing new programs. The model is based upon the notion that instruction is essentially a communication process that can be analyzed in terms of the four components of a teaching communication model. These components are discussed in relation to conceptual approaches. Figures are used to present the teaching communication model and the appropriate approach to instructional improvement for each component. Appropriate activities in each component of the model could be structured to benefit instruction at the primary and secondary as well as the college or university level. Conceptualizing in terms of a teaching communication model may also help in organizing activities for the goal of providing faculty renewal and instructional improvement. (JPF)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: