Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inHallden, Soren
InstitutionNational Swedish Board of Universities and Colleges, Stockholm. Research and Development Unit.
TitelCritical Training in Higher Education.
Quelle(1977), (7 Seiten)Verfügbarkeit 
Dokumenttypgedruckt; Monographie
SchlagwörterAbstract Reasoning; Cognitive Processes; Creativity; Critical Thinking; Deduction; Higher Education; Inquiry; Interdisciplinary Approach; Philosophy; Productive Thinking; Teaching Methods; Sweden
AbstractThe development of critical ability, or cognitive criticism, is being studied in a two-year Swedish project described in this progress report. Cognitive criticism is valuable in all occupational fields, but especially futurology and technology assessment. This project proposes to make concrete the aims of critical training, and to identify and synthesize common trains of thought in the extensive material on cognitive criticism. The project will lead to concrete proposals regarding teaching, and it should help construct a basic course in theoretical philosophy with emphasis on critical thought. Such a course could be combined with several university subjects at the undergraduate level. (LBH)
AnmerkungenThe National Swedish Board of Colleges and Universities, P.O. Box 16334, S-103 26 Stockholm, Sweden
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: