Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Sonst. PersonenWilliams, Peter (Hrsg.)
InstitutionLondon Univ. (England). Inst. of Education.
TitelPrescription for Progress? A Commentary on the Education Policy of the World Bank. Studies in Education (New Series) 3.
Quelle(1976), (97 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterChange Strategies; Conference Reports; Developing Nations; Economic Development; Educational Finance; Educational Policy; Educational Trends; Elementary Secondary Education; Higher Education; International Programs
AbstractThis booklet summarizes the proceedings of a one-day seminar on the educational policy of the World Bank and presents six papers prepared for the seminar. The seminar was held at the University of London Institute of Education in May 1975 and focused mainly on the World Bank's policy on educational aid as stated in its 1974 "Education Sector Working Paper." The papers prepared for the seminar include "Development through Education Seen Dimly," by C. Arnold Anderson; "Education in Developing Countries: The View from Mount Olympus," by Peter Williams; "Reflection on the 1974 Education Sector Working Paper," by John Oxenham; "The Rediscovery of Poverty: A Review of Aid Policies in Education," by James Sheffield; "A Memorandum from Mortadella," by Hugh Hawes and John Cameron; and"World Trends in Education: Some Observations," by Lionel Elvin. The appendix presents a summary of the 1974 "Education Sector Working Paper" and a list of the seminar participants. (JG)
AnmerkungenThe NFER Publishing Company Ltd., Darville House, 2 Oxford Road East, Windsor, Berks, SL4 1DF, United Kingdom (1.75 pounds)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: